Myślisz, że tylko osoby, które „nie są na diecie” mogą sobie pozwolić na spaghetti? NIC BARDZIEJ MYLNEGO. Wszystko zależy od tego, jakie składniki zastosujemy, jakie ilości zjemy i jak je przyrządzimy 🙂 Zapraszam zatem do przetestowania spaghetti w wersji light, która (w ocenie moich Pacjentów i mojej) w zasadzie nie różni się od tej tradycyjnej 🙂

Składniki na 2 porcje:

  • mięso mielone wieprzowe z szynki 7%: 150 g
    (dostępność: Biedronka, Lidl)
  • pomidory świeże lub konserwowe: 200 g (0,5 puszki)
  • koncentrat pomidorowy: 30 g (2 łyżeczki)
  • ketchup: 30 g (2 łyżki)
  • papryka czerwona świeża: 120 g (0,5 dużej szt.)
  • pieczarki świeże lub grzyby: 120 g (4 śr. szt.)
  • makaron pełnoziarnisty: 140 g
  • zioła prowansalskie, sól, pieprz: do smaku
  • cebula, czosnek świeży: do smaku

Skład odżywczy:
1 porcja = 407 kcal, w tym:
BIAŁKO: 29 g
TŁUSZCZ: 7 g 
WĘGLOWODANY: 58 g
(w tym cukry: 2 g i błonnik: 8 g)

Sposób przyrządzenia: Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Pomidory wyjmujemy z puszki, kroimy na mniejsze części i wrzucamy do naczynia. Dodajemy ketchup, koncentrat, zmiażdżony czosnek i przyprawy. Odstawiamy, aby składniki się „przegryzły”. Mięso, cebulę i czosnek dusimy na patelni z odrobiną wody. Do czystego garnka wrzucamy pokrojoną w kostkę paprykę i pokrojone w plastry pieczarki, przyprawiamy, podlewamy odrobiną wody, chwilę dusimy i dorzucamy do mięsa. Dodajemy także wcześniej sporządzony sos. Całość dusimy pod przykryciem przez 5-10 min., co jakiś czas mieszając. Makaron mieszamy z farszem.

Smacznego! 🙂