Zastanawiasz się pewnie, czy aby na pewno możesz jeść ciasteczka będąc na diecie redukcyjnej? 🙂 OCZYWIŚCIE, ŻE MOŻESZ. Ciasteczka są PEŁNOWARTOŚCIOWE, ZDROWE, mają NISKI INDEKS GLIKEMICZNY, NADAJĄ SIĘ NAWET W DIECIE DLA DIABETYKÓW. A DO TEGO PRZEPIS JEST NIEZWYKLE PROSTY. Serdecznie polecam 🙂

Składniki na 6 porcji:

  • miękkie masło: 100 g (0,5 kostki)
  • ksylitol: 100 g (0,5 szklanki)
  • mąka pełnoziarnista: 120 g (1 szklanka)
  • jaja kurze: 60 g (1 średnia szt.)
  • proszek do pieczenia: 0,5 łyżeczki
  • płatki owsiane: 120 g (1 szklanka)
  • sól: szczypta

Skład odżywczy:
1 porcja = ok 85 g ciasta przed upieczeniem = 318 kcal, w tym:
BIAŁKO: 6 g
TŁUSZCZ: 16 g 
WĘGLOWODANY: 44 g
(w tym cukry: 1 g i błonnik: 3 g)

Sposób przyrządzenia: Piekarnik nastawiamy na 180°C. Wszystkie składniki wrzucamy do miski, ugniatamy ręką.  Formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, które spłaszczamy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w nagrzanym piekarniku przez 12-15 min.

Smacznego! 🙂